-- 12 april 2012

Nu extra urgent in verband met plannen voor winkels aan Het Kasteel:

“Herbezinning op plannen voor 7.000 m2 detailhandel op Holwert-Zuid is urgent!”

Met een motie hoopt de PAC fractie dinsdag a.s. te bewerkstelligen dat de gemeene Coevorden zich serieus herbezint op de plannen voor Holwert-Zuid. Daar zijn 7.000 m2 detailhandel ruimtes gepland, bedoeld voor de verplaatsing van supermarkten vanuit o.a. de binnenstad van Coevorden. Het DPO (distributie planologisch onderzoek) wijst echter uit dat het kernwinkelgebied in de stad supermarkten als trekkers nodig heeft. De PAC fractie had dit ook al benadrukt als reactie op het plan mee te werken aan de verhuizing van de AH uit de binnenstad naar een locatie in de wjk Binnenvree.

“De tijd dringt!”, zegt PAC fractie voorzitter Bernhard Ensink. “De raad zal zich nú moeten roeren om de voorbereidingen van het bestemmingsplan voor Holwert-Zuid, dat nog steeds niet is vastgesteld, ten goede te beïnvloeden.”

Ook wil het PAC helderheid over de vraag, of het college nog steeds uitgaat van de verhuizing van AH naar de Drostenstraat, zoals de oficiële beleidsreactie van het college stelt. Dit is in tegenspraak tot wat in het interpellatiedebat over deze zaak door het college is gesteld.

Lees hier de CONCEPT motie over DPO in samenhang met de voorgestelde plannen