-- 2 september 2012

Raadslid Jitse van der Vinne treedt terug – Jan Schatens treedt toe tot de PAC fractie

Op 18 september a.s. treedt PAC raadslid Jitse van der Vinne terug. Dat heeft hij de burgemeester per brief inmiddels laten weten. In dezelfde raadsvergadering zal Jan Schatens, de nummer 5 op de lijst van het PAC bij de verkiezingen, Jitse van der Vinne opvolgen.

De PAC fractie heeft respect voor de moed van Jitse van der Vinne, die het aandurfde om in 2010 ondanks zijn visuele handicap aan het raadslidmaatschap te beginnen. Gezamenlijk met het PAC bestuur en de PAC fractie kwam hij tot de conclusie, dat hij het raadslidmaatschap toch niet zo kon invullen zoals hij en het PAC zich dat hadden voorgesteld. De PAC fractie is hem zeer erkentelijk voor zijn inzet als fractiesecretaris en als raadslid, die vooral onderwerpen op het gebied van sociale zaken voor zijn rekening nam.

Opvolger Jan Schatens, voormalig electro-technisch installateur en eigenaar /directeur van een electrotechnisch installatiebureau, woont in Coevorden en heeft bijzondere expertise en belangstelling op het gebied van verkeer en vervoer, monumenten, inrichting van de openbare ruimte, midden- en kleinbedrijf en toerisme. Hij is thans actief als PAC bestuurslid en als vrijwilliger voor Toreco (Toerisme en Recreatie Coevorden).

Voor informatie kunt U contact opnemen met:

Plv. PAC fractievoorzitter Jaap van der Ploeg

Tel: 0524-512347 of 06-42140220