Coevorden, 4 maart 2014

PAC stelt vragen over mogelijke sluiting Schakel Unit Aleida Kramer.

Het PAC heeft onderstaande vragen gesteld aan de portefeuillehouder Pot over de geluiden die ons bereiken over sluiting van de zogenaamde Schakel Unit (revalidatie) Aleida Kramer (onderdeel Saxenburgh Groep) in Coevorden.

1: Is het u bekend dat de Saxenburgh Groep voornemens is om de Schakel Unit (revalidatie) in het Aleida Kramer te sluiten?

2: Zo ja, wat heeft u ondernomen om deze sluiting te voorkomen?

3: Zo neen, wat gaat u doen om deze Schakel Unit voor Coevorden te behouden?

Het PAC vindt dat de Schakel Unit behouden moet blijven in Coevorden. Het biedt voor de mensen in Coevorden goede aanvullende zorg in hun directe omgeving. De Schakel Unit is bedoeld voor mensen die geopereerd zijn en nog niet naar huis kunnen maar omdat er een langer herstel / revalidatie nodig is. Deze voorziening mag Coevorden niet verlaten!

Het PAC heeft gevraagd om in de komende raadsvergadering de vragen te beantwoorden en het PAC zal de raad om een uitspraak (motie) vragen voor behoud van de Schakel Unit in Coevorden.

Jaap van der Ploeg, fractievoorzitter

0524-512347 of 06-42140220