overschrijding termijnVandaag heeft het PAC opnieuw het college van B & W verzocht om de raad te informeren over een tweetal zaken. Het gaat hier om de ontwikkelingen met betrekking tot illegale stort van bodemas op het Europark. Beantwoording van de vragen hadden voor of op 8 april plaats moeten vinden.

"Inmiddels duurt de beantwoording van een aantal vragen al meer dan een jaar. Op deze manier wordt het zeer moeilijk om ons controlerende taak op een serieuze wijze in te vullen".

Het tweede punt is de toezegging om te komen met een kostenoverzicht van alle sportverenigingen. In maart zal de raad hierover worden geïnformeerd. Voor de verenigingen is dit kostenoverzicht een belangrijk hulpmiddel om voor zichzelf te inventariseren wat zij zelf wel of niet kan.
Eveneens blijkt, uit de vele brieven die de raad van diverse sportverenigingen en andere vrijwillige verenigingen hebben ontvangen, dat de voortgang van de Coevorden verbindt toer staakt.

"Als volksvertegenwoordiger baart dit ons grote zorgen. Hoe kan een vereniging nu op goede wijze haar verantwoordelijkheid voor de door de gemeenteraad opgelegde bezuiniging nemen, als het college geen duidelijkheid en openheid van zaken geeft?"

Aanvullende informatie:

Brief aan B&W vervolg EVI