Op 14 mei heeft het PAC het College van B&W en de overige fracties in de raad een dringend verzoek gedaan om de bijeenkomst van afgelopen donderdagavond uit te stellen. Reden hiervoor is de korte tijd tussen de commissievergadering en de bijeenkomst met de heer Van Dijk en dat donderdagavond een koopavond is voor de stad Coevorden. Middenstand, horecaondernemers en cultuur-historische verenigingen hebben het zeker dan druk.

Tevens had de Raad na kunnen denken over de vorm van deze avond. Helaas hebben zowel het College als de overige fracties in de Raad hier geen gehoor aan gegeven.

Gevolg is dat het College met een besloten informatieavond de raad en insprekers van de commissievergadering heeft geïnformeerd. Vervolgens moeten wij uit de media vernemen dat de keuze voor beslotenheid niet de eventuele bedrijfsgevoelige informatie is, maar “om raadsleden niet de kans te geven zich buitensporig uit te sloven”, aldus Bert Bouwmeester. Het PAC vindt dit een belediging naar de Raad en zal hier in formele zin de Burgemeester op aanspreken.

De avond werd gestart met een terugblik over hoe het tot nu toe is verlopen. Daarna was het woord aan de heer Van Dijk om zijn plannen uit de doeken te doen. Na een korte uitleg over de vastgoedsector, bleek dat er geen concrete plannen zijn. Alles is open en bespreekbaar. Een goed moment dus voor de heer Van Dijk om met de insprekers in gesprek te gaan. Dit verzoek van het PAC heeft hij, zoals wij hebben kunnen constateren, omarmd en er volgen binnenkort diverse gesprekken.

Ons wensbeeld en dat van de Coevordenaren:

wensbeeld kor

wensbeeld kor 2

Kortom: Laat eerst de plannen duidelijk worden, alvorens juridische verbintenissen aan te gaan!

Meer info?
Kor Roossien, fractie PAC